KEDVES LÁTOGATÓ! ÜDVÖZLÖM ÖNT! NEVEM

Saját fotó
Lakhelyem: Szigetmonostor és Tura, Pest megye, Hungary
Nyugdíjas vegyészmérnök vagyok, aki öregségére a természetben (és a fotózásban) leli örömét. Hogy miért? Az okot legkedvesebb költőm, Áprily Lajos csodálatosan szedte versbe. "Ámulni még, ameddig még lehet,/ amíg a szíved jó ütemre dobban,/ megőrizni a táguló szemet,/ mellyel csodálkoztál gyerekkorodban./ Elálmélkodni megszokottakon:/ az andezitre plántált ősi váron,/ virágokon, felhőkön, patakon,/ az azúrban kerengő vadmadáron,/ a csillagon, ha végtelen terek/ hajítják át a késő-nyári égen./ S ámulva szólni: Most voltam gyerek./ S vén volnék már – s itt volna már a végem? /" ( Remélem, hogy lesz még időm a természet néhány csodájának felfedezésére.)

2011. március 3., csütörtök

Márciusi hó...

...aranyat ér. Vagy az a májusi eső? Na, mindegy! Tény, hogy nagyon megörültem a tegnap este kezdődött havazásnak és a reggel már ugyan olvadozó, de még összefüggő hótakarónak, amely a les környékét ismét téliessé tette. Azért ültem ki korán, mert bíztam benne, hogy kapok még egy esélyt az áhított ölyv akció képekre.

Eleinte csak a cinkék és a verebek mutatkoztak, de aztán megjelent egy szép meggyvágó is.


Később egy magányos citromsármány is arra vetődött.



A nagy fakopáncsnak nem lehetett ínyére a hóban kúszás, így inkább a faág alsó részén közelített az etetőhöz.


Persze, a szajkók ma sem maradtak el...



Az ölyvek a szokásostól eltérően váratlanul, hangjelzés nélkül jelentek meg a fatönknél.


Kis ideig farkasszemet néztek. A rangidős leeresztett szárnyakkal védelmezte a zsákmányt.



A verekedés egy pillanat alatt tört ki és máris a hóban hemperegtek.


A veszélyes karmok a másik begyét keresték.



A gyengébb madár helyzete reménytelennek tűnt...


... de aztán valahogy mégis visszanyerte egyensúlyát és képes volt felegyenesedni.


Már nem tűnt teljesen védtelennek. A harc vér nélkül ért véget.


Miután tisztázták az erőviszonyokat, a domináns madár békésen elfogyasztotta az összes húst, a másik pedig kénytelen volt mindezt éhesen közelről végignézni. Szinte megsajnáltam a vesztest.



Csak miután már pukkadásig jóllakott, az erősebb ölyv akkor ejtette le a csirkefarhát csontos maradványait és hagyta, hogy a gyengébb még próbálkozzék valamit hasznosítani belőle. Ő meg nekilátott, hogy megtisztítsa a csőrét és a karmait, melyeknek a hatalmát köszönhette. Ezen a télen még ő a király a les környékén...


Nagyszerű élmény volt: a tavasz beállta előtti feltehetően utolsó havas délelőttön még láthattam, hogyan érvényesül az ölyvek között a természet kegyetlen törvénye a túlélésért folytatott küzdelemben. Sok jó képet készítettem és végre kimondhattam, hogy maradéktalanul teljesült a várakozásom, amiért a lest megépítettem. Minden, ami még ezután esetleg adódik, csak hab lesz a tortán.

10 megjegyzés:

  1. Kösz. Te tudod, hogy mennyire akartam a bunyózó ölyves képeket. :)

    VálaszTörlés
  2. Hú, ezek igazán kiváló felvételek! Az egyiket (találd ki melyiket) gyorsan elmentettem "ölyvek csatája" címmel.
    A pici sárga (a valódi színe is tiszta sárga!) kanadai madár nevét eddig nem sikerült kiderítenem, de fáradozásodért küldök majd egy újabb állattörténetet a delfinről és a kutyáról.

    VálaszTörlés
  3. Tényleg örülök ezeknek a képeknek! Van egy tippem, hogy melyiket mentetted el, de majd te biztos megírod a legközelebbi leveledben. Várom az állattörténetet is.

    VálaszTörlés
  4. Gratulálok az új lesedhez ! Szépek az ölyvek , kár hogy kicsit magas a nézőpont...Kérlek nézd el nekem ezt a kis kukacoskodást..:), igazából tanácsnak szántam, annak ellenére hogy hetek óta egyetlen képet se csináltam..:( Valszeg tényleg ez volt a mostani tél utolsó havas képe, jöhet az etető helyére az itató..

    VálaszTörlés
  5. Kösz a gratulációt és a kritikát is. Igazad van, jövőre gödörből fogok fotózni. :)

    VálaszTörlés
  6. Csodálatosan szép képek. Öröm látni e madarakat. Nálunk egy karvaly járt tegnap. sikeres verébzsákmányát aprólékos kopasztást követően elfogyasztotta a virágládánk mellett, majd távozott. Sajnos az én gépemmel, ablakon keresztül csak sejthető a kiléte.
    Gratulálok a leshez és a fotókhoz, no és a türelemhez.

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm a méltatást. Nekem meg a karvalyhoz nincs szerencsém, hiába várom, hogy beüljön a les elé.

    VálaszTörlés
  8. Szívesen látnánk ezeket a csodás képeket a BirdPhotography.Hu oldalon is! (Ez meghívás volt!)
    üdv
    M

    VálaszTörlés