KEDVES LÁTOGATÓ! ÜDVÖZLÖM ÖNT! NEVEM

Saját fotó
Lakhelyem: Szigetmonostor és Tura, Pest megye, Hungary
Nyugdíjas vegyészmérnök vagyok, aki öregségére a természetben (és a fotózásban) leli örömét. Hogy miért? Az okot legkedvesebb költőm, Áprily Lajos csodálatosan szedte versbe. "Ámulni még, ameddig még lehet,/ amíg a szíved jó ütemre dobban,/ megőrizni a táguló szemet,/ mellyel csodálkoztál gyerekkorodban./ Elálmélkodni megszokottakon:/ az andezitre plántált ősi váron,/ virágokon, felhőkön, patakon,/ az azúrban kerengő vadmadáron,/ a csillagon, ha végtelen terek/ hajítják át a késő-nyári égen./ S ámulva szólni: Most voltam gyerek./ S vén volnék már – s itt volna már a végem? /" ( Remélem, hogy lesz még időm a természet néhány csodájának felfedezésére.)

2016. szeptember 19., hétfő

Fegyvertelen vadászat

A szeptemberi szarvasbőgés valódi ünnep a vadászok és a vadfotózás szerelmesei számára. Ilyenkor a szerelmi lázban égő gím szarvasok előjönnek az erdők rejtekéből és megmutatják magukat a szerencséseknek. Neves természetfotós barátom jóvoltából nemrégen én is belecsöppentem a jóba és néhány alkalommal közelről hallgathattam a bikák orgonálását egy vadban gazdag vadászterületen.
A déli órákat leszámítva hajnali derengéstől esti szürkületig jártuk az erdőket, mezőket, vagy várakoztunk a leseken több-kevesebb szerencsével. 











Életemben először az erdő mélyére is bemerészkedtem, hogy a bőgő bikát megpillanthassam. Az éber tehenek hamar felfedeztek és elmenekültek a bikájukkal együtt, de néhány bőgésbe feledkezett hím állatot még becserkelhettem a fák között. 





Szőrös kenderkefű
Bikák ködös hajnaltól vöröslő alkonyatig...






Az egyik pirkadatkor a vörös napsugarak éppen áttörni készültek a ködöt, amikor megpillantottunk egy kóborló bikát, amely néhány pillanatig engedte, hogy fényképezzük.





Egy sárga virágokkal benőtt területről felriasztottunk egy bikát, csak elmenőben tudtam lefényképezni. Milyen szépen mutatott volna, ha visszanéz! - sóhajtottam sajnálkozva.


Fortuna kegyéből másnap egy még szebb bika kárpótolt az elszalasztott lehetőségért. Az agancsára tűzött gazokkal valószínűleg a tehenek tetszését kereshette.


Bár többször hallottunk agancscsattogást, verekedést nem láttunk. Egyszer talán közel jártunk hozzá, de aztán a felek kiegyeztek döntetlenben.


Esténként csodás telihold emelkedett a fák fölé. Nem hagyhattam fényképezetlenül.


De szép is lenne egy bőgő bikával együtt megörökíteni! - gondoltam és mivel ez nem adatott meg, csináltam egy ilyen képet.


Mint minden szép és jó, ez a fegyvertelen vadászat is gyorsan elröppent.


 Talán majd jövőre folytathatjuk.

2 megjegyzés:

  1. Csodálatos felvételek megint!
    Én még soha nem láttam szabadon élő szarvast és azt sem tudnám, merre keressem. üdv

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm kedves Flögi. Te úgyis szeretsz utazni: Bushy park London.
    https://www.google.hu/search?q=bushy+park+stag&espv=2&biw=1024&bih=638&tbm=isch&imgil=of9WWSLTVSKBVM%253A%253B704Xxwq7ICbTFM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.dailymail.co.uk%25252Fnews%25252Farticle-2045320%25252FThe-beast-Bushy-Park-Man-hurled-ground-latest-attack-rutting-stag.html&source=iu&pf=m&fir=of9WWSLTVSKBVM%253A%252C704Xxwq7ICbTFM%252C_&usg=__xkRDKFtwZ8qb3RiI6uhHoVy0QMg%3D&ved=0ahUKEwjV1enY953PAhXGNhoKHSAvANQQyjcIJQ&ei=_ynhV5XaLMbtaKDegKAN#imgrc=of9WWSLTVSKBVM%3A

    VálaszTörlés