KEDVES LÁTOGATÓ! ÜDVÖZLÖM ÖNT! NEVEM

Saját fotó
Lakhelyem: Szigetmonostor és Tura, Pest megye, Hungary
Nyugdíjas vegyészmérnök vagyok, aki öregségére a természetben (és a fotózásban) leli örömét. Hogy miért? Az okot legkedvesebb költőm, Áprily Lajos csodálatosan szedte versbe. "Ámulni még, ameddig még lehet,/ amíg a szíved jó ütemre dobban,/ megőrizni a táguló szemet,/ mellyel csodálkoztál gyerekkorodban./ Elálmélkodni megszokottakon:/ az andezitre plántált ősi váron,/ virágokon, felhőkön, patakon,/ az azúrban kerengő vadmadáron,/ a csillagon, ha végtelen terek/ hajítják át a késő-nyári égen./ S ámulva szólni: Most voltam gyerek./ S vén volnék már – s itt volna már a végem? /" ( Remélem, hogy lesz még időm a természet néhány csodájának felfedezésére.)

2018. március 1., csütörtök

A havas határban

Tegnap délután már nem bírtam magammal: valami jó fotós élményre vágytam. Ugyanis a lesemben, ahol ebben a hónapban rengeteg időt töltöttem, ezt nem találtam meg. Itt a nagyon várt frissen hullott hó, a nagy hideg, de az ölyvek így sem akartak a jelenlétemben mutatkozni. Vagy nagyon okosak, vagy csupán félénkek, de a sok sikertelenség okán jó időre le kell mondanom róluk.
Csodás napsütésben indultam útnak. Már a kis erdőben autózva megdobbant a szívem: egy barkás agancsú őzbak váltott át előttem, egészen közel. Még meg is állt a ritkás fák között. Alakját szépen kirajzolta az ellenfény. Kivárta, amíg visszatolatok, lehúzom az ablakot, de rögtön megugrott, amint a gépet ráemeltem. Elment egyetlen kattintás nélkül.
A földútra kanyarodtam. Feltárult előttem a hóval fedett termőföld, ahol egy róka éppen felém tartott. Esélyem sem volt, hogy lefotózzam. Elpucolt, amint meglátta a közeledő autót. 
A szokott helyen parkoltam le, nyakamba akasztottam mindkét fényképezőgépemet és gyalog folytattam utamat. A terepjárók által vágott, megfagyott, de hóval fedett autónyomok hepehupáin csak botladoztam, így inkább a vetés szélén óvakodtam előre. 
A nádas előtt újabb távoli rókát pillantottam meg.


Közeledtemet egy nyúl furcsállotta: két lábra állva tanakodott, hogy mitévő legyen.


Odébb egy őzike lépett ki a nád biztonságából, hogy a vetés zöldjét csipegesse.


Egészen a nagy rétig haladtam, ahol meglepetéssel láttam, hogy a napok óta tartó kemény fagy ellenére a talajvíz átáztatta a havat és csak vékony jégréteg fedi.


Sok helyen be is szakadt alattam a hófedte jég és hirtelen bokáig merültem a rejtett pocsolyákba. A Nap már hanyatlani kezdett, jobbnak láttam visszafordulni. Innentől mindig nyugatnak tartottam és gyönyörködhettem a kezdődő alkonyi fényekben. A hómezőn állatnyomok kacskaringóztak.


A fagyos tocsogókról visszatükröződött a napfény.



A durva felületű jégben jól mutattak a belefagyott gizgazok.


Váratlanul vízi madarak röppentek fel. Sejtelmem sincs, miféle táplálékot találhattak a jeges vidéken.


Ahogyan közeledett az alkonyat, az őzek egyre jobban felbátorodtak és előjöttek rejtekükből, hogy a gabona gyenge zöldjéből legeljenek.





A Nap nyugodni készült, ...


... de a Hold csak ekkortájt kezdte meg éjszakai műszakját.



Sietnem kellett, hogy időben kiérjek a napnyugta figyelő helyemre. A havas szántóföld közepén nagy belvizes pocsolya terpeszkedett.


Ahogyan a legközelebbre hoztam teleobjektívommal a napkorongot, egy újabb vadászó rókát pillantottam meg a hómezőn.


Gyorsan szedte a lábát és pillanatokon belül az izzó korong alá került.


Nagyon megörültem a szerencsémnek. Tudtam, hogy a "nap fotóját" sikerült elkészítenem. Sajnos hiába próbáltam közelebb csalni a ravaszdit, sietősen távozott, pedig észre sem vett. Percek alatt egyre vörösebbé vált az örök tűzgolyó.


Igyekeztem ennek a csodás napnyugtának minden fázisát megörökíteni.


Nemrég tanultam egy szép szót erre az égi tüneményre: NAPSZENTÜLET.


Ezt a csodát átélve úgy éreztem, hogy ezzel az élménnyel valóban meg lett szentelve az én napom is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése